23948sdkhjf

Lyko omorganiserar, nyanställer och ökar resurser för egna varumärken

Skönhetskedjan Lykos förvärv av hårvårdsproducenten Grazette i Göteborg och skönhetsgrossisten Inzo i Stockholm går in i nästa fas.

Verksamheten delas nu in i två organisationer för att stärka utvecklingen av egna varumärken och öka försäljningen inom B2B.

Verksamhetsområdena Lyko Professionals och Lyko Production har formerats under våren och snart hoppas Lyko kunna dra nytta av synergierna däremellan.

Lyko Professionals kommer att ansvara för försäljningen av koncernens egna varumärken till frisörsalonger och B2B i Sverige samt till distributörer på exportmarknader.

Till detta ökar portföljen av egna varumärken genom utveckling, inköp och produktion.

Erik Moralo Hees har därför anställts för att leda verksamheten på Lyko Professionals. Han kommer närmast från rollen som försäljnings- och marknadschef på Grazette.

Lyko Production kommer att ledas av Marcus Löfdahl som rekryterats från Svenska Krämfabriken.

– Vi får i Sverige en stark geografisk täckning via vår säljkår och stor gemensam kompetens för att fortsätta utveckla B2B i Norden och Europa när vi för samman våra organisationer från Stockholm och Göteborg. Till detta har vi även en komplett portfölj av egna varumärken och en enorm potential när vi kommer att dra nytta av Lykos logistiska och digitala kompetens, säger Erik Moralo Heed i en kommentar.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062