23948sdkhjf

Haglöfs förstärker och siktar på Norden

Fritidsföretaget Haglöfs förstärker nu organisationen genom tre nya rekryteringar. Det är ny marknadsdirektör, ny försäljningsdirektör samt en detaljhandelsansvarig som ska se över en expansion i Norden som tillsatts.

Sara Wänseth blir ny marknadsdirektör från den 1 februari. Hon kommer att ingå i Haglöfs ledningsgrupp och kommer närmast från Woolpower där hon varit marknads- och exportchef. Richard Jägrud blir ny försäljningsdirektör från den 1 januari och kommer att ingå i ledningsgruppen. Han är i dag säljchef på Haglöfs och har tidigare bland annat varit ansvarig för produktområdena Hardware och Footwear. Peter Mårtensson får kliva på en nyskapad roll i företaget som detaljhandelsansvarig och kommer att jobba med utvecklingen av Haglöfs egna butikskoncept. Han har varit butikschef för Haglöfs Brand Store under våren 2010 och har över 10 års erfarenhet andra fritidskedjor som Naturkompaniet och The North Face. Enligt ett pressmeddelande så kommer Peter Mårtensson också att jobba med utveckling av butiker för att expandera på den nordiska marknaden. – Satsningen på vår egen Brand Store, tillsammans med våra tidigare Brand Outlets, har varit mycket framgångsrik. Nu får Peter en ny roll som utöver att ansvara våra etablerade butiker även omfattar utvecklingen av nya butiker där vi i ett första steg tittar på etableringar i Norden, säger Nicolas Warchalowski, tillträdande vd för Haglöfs. Sedan tidigare står det klart att Haglöfs får ny vd från årsskiftet. Det blir Nicolas Warchalowski. Haglöfs ägs sedan augusti 2010 av det japanska sportutrustningsföretaget Asics.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063