23948sdkhjf

Bokus lanserar ny lyssningstjänst

I vår går Akademibokhandelns Bokus in på ljudboksmarknaden.

Då startar Akademibokhandelns dotterbolag Bokus en ny tjänst för strömmande ljudböcker;

i konkurrens med Storytel, Bookbeat och Nextory.

Akademibokhandelns Bokus har sedan flera år erbjudit ljud och e-böcker till försäljning styckevis.

– Digitala kanaler och format växer på bokmarknaden och abonnerade streamingtjänster stod för drygt tio procent av marknaden första halvåret. För oss är det självklart att vi ska finnas på denna marknad, säger Maria Hamrefors, vd för Akademibokhandelsgruppen.

Akademibokhandelns kundklubb har fler än 1,7 miljoner medlemmar.

Akademibokhandeln och Bokus fövärvades i jul förra året av industrigruppen Volati.

I en intervju med tidningen Svensk Bokhandel svarar Maria Hamrefors så här på frågan om den nya tjänsten inte kommer att stjäla fysisk försäljning:– Det handlar till syvende och sist om konsumentbeteende, så det är väl inte omöjligt att fysisk försäljning påverkas. Samtidigt måste man vara öppen för att utveckla sin verksamhet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062