23948sdkhjf

Brunngård group växer till Norge

Brunngård group, som säljer skovård, tar klivet över gränsen och etablerar sig också i Norge.


Brunngård Group AB säljer skovårdsprodukter och skotillbehör, av externa och egna varumärken. Återförsäljare finns i huvudsak inom sko- och sportfackhandel. Huvudkontoret ligger i Borås och 2015/2016 omsatte företaget 128 miljoner.

På sex år har bolaget dubblat försäljningen på den svenska marknaden. Nu planerar man att göra samma resa i Norge. Målet är att bli marknadsledande där.

– Vi har stor respekt för den norska marknaden och de aktörer som är verksamma inom vår bransch. Men vi är unika när det kommer till att bygga värde för återförsäljarna. Vi erbjuder ett sortiment som rymmer en mängd starka varumärken, sammansatta i tydliga och behovsanpassade koncept för den nordiska marknaden, säger Lars Johansson , vice vd på Brunngård Group.

Ett av bolagets framgångsrecept, enligt Lars Johansson, är flexibla logistiklösningar med snabba leveranser och kontinuerlig utbildning av återförsäljarna.

– Det handlar om att lära ut kunskap om skovårdsexpertis men lika mycket att stärka butikssäljarna kring service, försäljning och konsumentbeteenden, säger han.

Ansvarig för den norska marknaden blir Henrik Johansson , som närmast kommer från rollen som försäljningschef på Vario Sport AS som säljer sport- och outdoorprodukter.
– Dagens konsumenter är miljömedvetna och upplysta och ställer allt högre krav på miljömärkta skovårdsprodukter med bra funktion. Precis det som är Brunngårds fokus, säger Henrik Johansson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063